آرشیو
طراح قالب
Tebyan
http://upcity.ir/images2/93227378502519128978.jpg

من و يك درد، يك اندوه رايج

و بيم روز اعلام نتايج

بدون دست‌هاي مهربانت

چه خواهم كرد، يا باب‌الحوائج؟

برچسب ها :

زبان از اعضاء مهم انسان است، بيش از 140 گناه به زبان برمي‌گردد و اين زبان مي‌تواند ما

را بهشتي كند، به همين جهت امام زمان(عج) در دعايي چنين از خداوند مي‌خواهد:

پروردگارا! زبان‌هاي ما را استوار بدار به آنچه حق است

دعاي مشهوري منسوب به امام زمان(عج) است كه حضرت در اين دعا حدود چهل درخواست از ذات اقدس الهي مي‌كند.

«اَللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفيقَ الطّاعَةِ وَ بُعْدَ الْمَعْصِيَةِ وَ صِدْقَ النِّيَّةِ وَ عِرْفانَ الْحُرْمَةِ وَ اَكْرِمْنا بِالْهُدى وَ الاِسْتِقامَةِ وَ سَدِّدْ اَلْسِنَتَنا بِالصَّوابِ وَ الْحِكْمَةِ وَ امْلاَ قُلُوبَنا بِالْعِلْمِ وَ الْمَعْرِفَةِ وَ طَهِّرْ بُطُونَنا مِنَ الْحَرامِ وَ الشُّبْهَةِ وَ اكْفُفْ اَيْدِيَنا عَنِ الظُّلْمِ وَ السَّرِقَةِ وَ اغْضُضْ اَبْصارَنا عَنِ الْفُجُورِ وَ الْخِيانَةِ وَ اسْدُدْ اَسْماعَنا عَنِ اللَّغْوِ وَ الْغيبَةِ وَ عَلَى الْمُتَعَلِّمينَ بِالْجُهْدِ وَ الرَّغْبَةِ وَ عَلَى الْمُسْتَمِعينَ بِالاِتِّباعِ وَ الْمَوْعِظَةِ وَ عَلى مَرْضَى الْمُسْلِمينَ بِالشِّفآءِ وَ الرّاحَةِ وَ عَلى مَوْتاهُمْ بِالرَّأْفَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ عَلى مَشايِخِنا بِالْوَقارِ وَ السَّكينَةِ وَ عَلَى الشَّبابِ بِالاِنابَةِ وَ التَّوْبَةِ وَ عَلَى النِّسآءِ بِالْحَيآءِ وَ الْعِفَّةِ وَ عَلَى الاَغْنِيآءِ بِالتَّواضُعِ وَ السَّعَةِ وَ عَلَى الْفُقَرآءِ بِالصَّبْرِ وَ الْقَناعَةِ وَ عَلَى الْغُزاةِ بِالنَّصْرِ وَ الْغَلَبَةِ وَ عَلَى الاُسَراءِ بِالْخَلاصِ وَ الرّاحَةِ وَ عَلَى الاُمَرآءِ بِالْعَدْلِ وَ الشَّفَقَةِ وَ عَلَى الرَّعِيَّةِ بِالاِنْصافِ وَ حُسْنِ السّيرَةِ وَ بارِكْ لِلْحُجّاجِ وَ الزُّوّارِ فِى الزّادِ وَ النَّفَقَةِ وَ اقْضِ ما اَوْجَبْتَ عَلَيْهِمْ مِنَ الْحَجِّ وَ الْعُمْرَةِ بِفَضْلِكَ وَ رَحْمَتِكَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ».

*زبان نيكو

وَسَدِّدْ اَلْسِنَتَنا بِالصَّوابِ وَالْحِكْمَةِ

صواب به معناي حق است؛ يعني حقايق استوار، حضرت ولي عصر(عج) در اين دعا مي‌فرمايند: پروردگارا! زبان‌هاي ما را استوار بدار به آنچه حق است.

زبان از اعضاء مهم انسان است، بيش از 140 گناه به زبان برمي‌گردد و اين زبان مي‌تواند ما را جهنمي كند و مي‌تواند ما را بهشتي كند، كارآيي زبان خيلي عجيب است، اگر انساني بخواهد شراب بخورد يك مقدماتي لازم دارد بايد شراب را تهيه كند، جاي خلوتي داشته باشد يا اگر نعوذ بالله كسي بخواهد مباشرت نامشروع كند جا مي‌خواهد، پول مي‌خواهد، طرف مقابل مي‌خواهد، يك تمهيداتي لازم است، اما زبان در اختيار ماست خيلي راحت انسان مي‌تواند مرتكب گناهان متعددي بشود، يك كلمه مي‌گويد، فتنه‌ها روشن مي‌كند، يك جمله مي‌گويد عرض و آبروي مؤمني را مي‌برد.

لذا روايت دارد فرداي قيامت زبان از اعضاء و جوارح ديگر عذابش بيشتر است زبان اعتراض مي‌كند مي‌گويد: خدايا! مرا يك عذابي كردي كه هيچكدام يك از اعضاء و جوارح را اين گونه عذاب نكردي، مگر ما چه كرديم، خطاب مي‌آيد اي زبان! تو يك جمله گفتي خون‌ها را مباح كردي، يك كلمه گفتي عرض و آبروي مسلمان را بردي، يك جمله گفتي اموال مردم را به باد دادي، به عزت و جلالم قسم تو را يك عذابي مي‌كنم كه هيچ كدام از اعضاء و جوارح را اين گونه عذابش نمي‌كنم، لذا يك قدري مراتب زبانهايمان باشيم.

*خصلت‌هاي منحصر به فرد «زبان» به روايت اميرالمؤمنين(ع)

در حديثي اميرالمؤمنين(ع) مي‌فرمايند: 10 كار از كارهاي زبان است، در انسان 10 حالت است كه زبان اين 10 خصلت و حالت را آشكار مي‌كند:

1-زبان آنچه در دل است ظاهر مي‌كند

2- زبان حاكمي است كه مي‌تواند حرف آخر را بزند.

3- زبان ناطقي است كه در مقام جواب است و پاسخ‌ها را زبان مي‌دهد.

4- زبان حاجتي كه در دل انسان است بيان مي‌كند.

5- زبان اشياء و مسائل را توصيف مي‌كند.

6- زبان اميري است كه به خوبي‌ها تكلم مي‌كند و چقدر خوب است كه انسان از زبانش در راه امر به خوبي‌ها استفاده كند.

7- زبان واعظي است كه از زشتي‌ها نهي مي‌كند.

8- زبان موجب تسكين حزن‌ها و غم‌ها مي‌شود وقتي كسي مي‌ميرد، مي‌روي بازماندگانش را تسكين مي‌دهي، تعزيت مي‌گويي.

9- زبان كينه‌ها را بيان مي‌كند. گاهي يك كلمه زبان مي‌گويد كه نشان دهنده كينه عميق دروني است و چقدر بد است دلي پركينه باشد، خدا از دل پركينه بدش مي‌آيد.

10- گاهي زبان وسيله لذت گوش‌ها مي‌شود؛ يعني انسان صوت حسن كه مي‌شنود لذت مي‌برد، قرآن را مي‌خوانند لذت مي‌برد، توسل به اهل بيت(ع) را مي‌شنود لذت مي‌برد، لذا زبان مي‌تواند كارآيي خوب داشته باشد و هم كارآيي بد داشته باشد و شمشير عجيبي است كه دو لبه دارد و فتنه‌انگيز عجيبي است.

اميرالمؤمنين(ع) فرمودند: چيزي از زبان سزاوارتر به زنداني كردن طولاني نيست جا دارد كه انسان زبانش را در دهانش زنداني كند، چون اين زبان مي‌تواند انسان را جهنمي كند و كساني كه جلوي زبان خود را نمي‌گيرند، از درب زبان به جهنم مي‌روند.

در حديث دارد كه افرادي به محشر در روز قيامت مي‌آيند كه زبان دراز هستند، زبانشان چند كيلومتر است و اينها زبا‌ن‌درازان دنيا هستند، زبانش از شرق تهران دراز شد رفت غرب تهران! غيبت يك مؤمني را كرد زبانش از تهران دراز شد رفت قم، غيبت عالمي را كرد تجلي اين زبان درازي اين است كه قيامت خداوند زبان اين افراد را دراز مي‌كند، زير پاي اهل محشر و مردم روي زبان‌هاي بعضيها در محشر راه مي‌روند.

*چه هنگامي جواب سلام امام حسين(ع) را مي‌شنويم

اين زبان اگر طيب و طاهر بشود و به امام حسين(ع) سلام بدهد و توسل پيدا كند، جواب مي‌گيرد، مرحوم حاجي كلباسي در «خصائص العباسيه» مي‌نويسد يك شبي در عالم رؤيا ديدم در كربلاي معلي و در حرم مولايم سيدالشهدا(ع) هستم، يك وقت ديدم آقا امام حسين(ع) بالاي ضريح نشسته‌اند، شروع كردم زيارت وارث را خواندم، عرضه داشتم: السلام عليك يا وارث آدم صفوة‌الله، آقا فرمودند: و عليك‌السلام و رحمة‌الله و تا آخر زيارت هر سلامي دادم، آقا پاسخ فرمودند: اگر زبان پاك بشود و بعد سلام بدهد بايد جواب بگيرد.

برچسب ها :
http://axgig.com/images/73078860818814615647.jpg

برچسب ها :

چرا امام سجاد به جاي مختار قيام نكرد؟

براي جواب به اين سوال بتوضيح نكات زير لازم است
الف : شرايط زمان امام سجاد عليه السلام براي قيام مهيا نبود چون امكان قيام در مدينه نبود با توجه به قدرت زبيريان در مكه ومدينه، مكه و مدينه در تصرف عبدالله بن زيبر بود و وي حتي حاميان احتمالي قيام مختار را مورد اذيت قرار مي داد ، آزار و اذيت محمد بن حنفيه از اين قبيل است(1)
كوفه هم باامتحاني كه پس داده بودند براي قيام مناسب نبود و بعد هم مشخص شد كه به مختار هم خيانت كردند
ب: انگيزه مختار انتقام از قاتلان كربلا بود و به آن رسيد و شرايط آن زمان براي اين انگيزه مهيا بود ولي امام سجاد عليه السلام انگيزه اي بالاتر از اين داشتند وآن تشكيل حكومت اسلامي بود كه شرايط براي آن فراهم نبود اگر امام هم به كوفه مي رفتند وقيام مي كردند همان پيش مي آمد كه در حدود 18 ماه براي مختار پيش آمد.


1.كامل ابن اثير ،جلد 4ص.249

منبع:انجمن گفتگوي ديني

برچسب ها :

آيا مادر امام سجاد شهربانو است ؟ چرا رد مي كنند؟

گفتني است كه يعقوبي، مورخ قرن سوم هجري اولين كسي است كه در باره شهربانو مطلب نوشت و مي توان به آن استناد كرد.
او در باره مادر امام سجاد(ع) مي نويسد «و اُمّه جَرار بنت يزدجرد(1)».
در روايات زيادي نيز شهربانو با نامهاي گوناگون ذكر شده ولي نام پدر او را يزدگرد آخرين شاه ساساني نوشته اند و در آينده اين روايات مورد بررسي قرار مي گيرد.

به هر حال در مورد نام پدر شهربانو اختلاف است و پنج نام براي او در مصادر مختلف ذكر شده است كه عبارتند از: «يزدگرد» كه در بيشتر مصادر ذكر شده است و «نوشجان» كه در مناقب ابن شهر آشوب آمده و همچنين «شيرويه» پسر كسري و «سُبحان» و «سَبحان» كه در مُجمل التواريخ و القصص ذكر شده است و صاحب كتاب، نام «سُبحان» را رجحان داده است.(2)
در ابتدا به تحقيق در موارد اختلافي مي پردازيم و پس از اثبات و يا نفي اين شخصيت تاريخي به اختلافات موجود در مورد سال ازدواج او با امام حسين(ع) و زمان اسارت و كيفيت رحلت وي بحث خواهيم داشت.


حقيقتي جاودانه و يا افسانه؟!

در كتابهاي روايي روايات متعددي با عبارات گوناگون در مورد مادر علي بن الحسين(ع) آمده است كه برخي از آنها مربوط به كتب معتبر است؛ به گونه اي كه نمي توان آنها را مورد بي مهري در پژوهش قرار داد.
در مناقب ابن شهر آشوب به نقل از ابوجعفر ابن بابويه آمده است:
«... و اُمّه شهربانويه بنت يزدجرد بن شهريار الكسري و يسمّونها ايضا: شاه زنان و جهان بانويه و سلافه و ...؛(3)
و مادر او [علي بن الحسين(ع)[ شهربانو دختر يزدگرد پسر شهريار است و او را شاه زنان و جهان بانو و سلافه و ... هم نام نهاده اند.»
و در كشف الغمّه به نقل از ابن خشّاب (صاحب كتاب مواليد الائمة) مي خوانيم:
«اُمّهُ خولة بنت يزدجرد ملك فارس و هي التي سمّاها اميرالمؤمنين شاه زنان و يقال: بل كان اسمها برّة بنت نوشجان و يقال: بل كان اسمها شهربانو بنت يزدجرد؛(4)
مادر او (امام سجاد(ع)) خَولَة دختر يزدگرد پادشاه ايران است و او كسي است كه اميرالمؤمنين او را شاه زنان ناميد و گفته شده است كه نام او برّه دختر نوشجان باشد و نيز گفته شده كه نام او شهربانو دختر يزدجرد باشد.»
شيخ مفيد كه از عالمان سده چهارم است و در مورد تأليفات تاريخي او نوشته اند: «كتابهاي خاصي به شرح دوازده امام پرداخته است.
كهن ترين اثر در اين زمينه كه به تفصيل به اين بحث پرداخته، كتاب «الارشاد» شيخ مفيد است»(5) در باره مادر امام سجاد(ع) مي نويسد:
«اُمّه شاه زنان بنت يزدجرد بن شهريار كسري و يقال: انّ اسمها شهربانو؛(6)
مادر علي بن الحسين(ع) شاه زنان دختر يزدگرد پسر شهريار، شاه ايران، است و گفته شده كه نام او شهربانو است.»
با توجه به اينكه روايت اول از ابن خشاب نقل شده است و در باره او نوشته اند كه كهن ترين كتاب تاريخي در مورد ائمه را دارد و آن تاريخ الائمه يا تاريخ المواليد و يا وفيات اهل البيت است،(7)

مي بينيم كه پيشينه اين روايات به پيش از كليني و يا شيخ مفيد مي رسد و بايد با تأمل بيشتر آنها را بررسي كرد.


از طرفي علي بن الحسين مسعودي (م346) كه از مورخان سده سوم است در كتاب اثبات الوصية مي نويسد: «و رُوِي اَنّ ابامحمد ولد سنة ثمان و ثلاثين من الهجرة و كانت اُمّه جهان شاه بنت يزدجرد ملك آخر ملوك الفرس و هو يزدجرد بن شهريار؛»(8)
روايت شده است كه ابامحمد (امام سجاد(ع)) در سال 38 هجري به دنيا آمد و مادرش جهانشاه دختر يزدگرد آخرين شاه ايراني بوده كه همان يزدجرد پسر شهريار است.»


با توجه به روايات فوق و روايات ديگري، كه با اندك اختلاف در تاريخ اسارت شهربانو و اينكه فتح خراسان و اسارت او با كدام يك از خلفا همزمان بوده است نقل شده و با تصريح، شهربانو را به عنوان مادر امام سجاد(ع) نقل مي كنند، دليل متقني براي انكار اصل وجود شهربانو و ازدواج امام حسين(ع) و شهربانو وجود ندارد.


به هر حال در نزديك به 20 روايت كه برخي از آنها در كتب معتبر روايي و تاريخي ذكر شده آمده است كه شهربانو مادر امام سجاد(ع)، ايراني بوده و از خانواده سلطنتي مي باشد
حتي اگر روايات ضعيف و آنها كه مطابق تاريخ نيستند را كنار بزنيم احاديث محكم و مطابق با تاريخ آن زمان مي يابيم كه قابل استناد هستند؛ احاديثي كه شيخ صدوق و كليني و شيخ مفيد و مبرّد در كتابهايشان نقل كرده اند.
برخي با استناد به كلام شهيد مطهري در مورد مشكوك بودن قضيه شهربانو بناي انكار را نهاده اند در حالي كه علامه شهيد در صدد نفي استناد شيعه گري در ايران به نسبت خاندان ساساني با اهل بيت(ع) بوده و در اين مورد به يكي از روايات (روايت موجود در كافي) اشاره نموده و مي فرمايد:
«گذشته از عدم انطباق مضمون اين روايت با تاريخ، در سند اين روايت دو نفر قرار دارند كه آن را غير قابل اعتماد مي كنند. يكي ابراهيم بن اسحاق احمري نهاوندي است كه علماء رجال او را از نظر ديني متهم مي دانند و روايات او را غير قابل اعتماد مي شمارند و ديگري عمرو بن شمر است كه او نيز كذّاب و جعال خوانده شده است.» در ادامه مي فرمايد:
«من نمي دانم ساير رواياتي كه در اين مورد است از اين قبيل است يا نه؟ بررسي مجموع احاديثي كه در اين زمينه وارد شده است احتياج به مطالعه و تحقيق بيشتري دارد.»(9)
با توجه به مطلب مذكور شهيد مطهري با قاطعيت كامل از افسانه بودن اين قضيه تاريخي سخن نگفته و تنها به بررسي يك روايت پرداخته و پس از ذكر ضعف سند و عدم تطابق با واقعيتهاي تاريخي محققان و پژوهشگران را دعوت به مطالعه و تحقيق بيشتري نموده است.
اكنون به كتابهاي تاريخي رجوع كرده و شهربانو را در آنجا جستجو مي كنيم.
در تاريخ يعقوبي آمده است:
«مادر علي بن الحسين(ع) حرار دختر يزدگرد بود و حسين(ع) نام او را غزاله نهاد.»(10)


و مسعودي در مروج الذهب مي نويسد:
«وي (يزدگرد) آخرين پادشاه ساساني بود و پادشاهي او تا وقتي كه در مرو خراسان كشته شد بيست سال بود. هنگام قتل وي هفت سال و نيم از خلافت عثمان بن عفان مي گذشت و سال سي و يكم هجرت بود.»(11)
با توجه به رواياتي كه اسارت بانوي ايراني و خواهرش را پس از قتل پدرش، يزدگرد، ذكر كرده و اشاره به زمان خلافت عثمان كرده اند مثل روايتي كه شيخ صدوق در عيون اخبارالرضا ذكر مي كند و سخن اين مورخ سده سوم كه قتل يزدگرد را در سال 31 هجري و همزمان با هفتمين سال خلافت عثمان ذكر مي كند، به صحت قضيه اسارت ايشان پي مي بريم. در روايت آمده است:
سهل بن قاسم نوشجاني مي گويد: «امام رضا(ع) در خراسان به من فرمود: بين ما (اهل بيت) و شما نسبتي وجود دارد.
گفتم: چيست آن نسبت اي امير؟!
فرمود: وقتي عبداللّه بن عامر بن زكريا خراسان را فتح كرد بر دو دختر يزدگرد پسر شهريار، شاه ايران، دست يافت و آن دو را نزد عثمان بن عفان فرستاد. عثمان يكي از آن دو دختر را به حسين(ع) و ديگري را به حسن(ع) بخشيد و...»(12
در مورد شخصيت عبداللّه بن كريز و منصب او در زمان خلافت عثمان، يعقوبي مي نويسد:
«عثمان، عبداللّه ابن عامر بن كرُيز را كه 25 ساله بود [در سال 27 ه··· ] به جاي ابوموسي اشعري فرستاد و او را فرماندار بصره كرد.»
و نيز مي نويسد: «عبداللّه بن عامر كريز، نيشابور را در سال 30 به زور گشود.»(13)
بنابراين، در اينكه خراسان در سال 31 فتح شد(14)

پس از نيشابور و اينكه عامر بن كريز فتوحاتي در شرق ايران از جمله خراسان داشته است بنا بر نقل معتبر تاريخي شكي نيست و با جمع روايت و نقل تاريخي مي توان به اين نكته اعتراف كرد كه شهربانو دختر يزدگرد پس از قتل پدر در جريان فتح خراسان به دست فرماندهان سپاه عرب اسير شده و به مدينه فرستاده مي شود و با اختيار خود امام حسين(ع) را براي ازدواج برمي گزيند.



1ـ تاريخ يعقوبي، احمد بن ابي يعقوب (يعقوبي)، ج1، ص219.
2 ـ مجله رسالة الحسين(ع) سال اول، شماره دوم، مقاله السيّدة «شهربانو»، الشيخ محمدهادي اليوسفي، ص28.
3 ـ مناقب ابن شهر آشوب، ابن شهر آشوب، ج4، ص189.
4 ـ كشف الغمه، علي بن عيسي الاربلي، ج2، ص302.
5 ـ منابع تاريخ اسلام، ص239.
6 ـ الارشاد، شيخ مفيد، ص269.
7 ـ [برخي اين كتاب را به ابن خشاب و برخي ديگر به نصر بن علي جهضمي و يا ابن ابي الثلج و يا احمد بن محمد فريابي نسبت داده اند. [ن.ك: منابع تاريخ اسلام، ص239.
8 ـ اثبات الوصية، علي بن الحسين المسعودي، ص169، (برخي از مورخان اين كتاب را از مسعودي نمي دانند.)
9 ـ خدمات متقابل اسلام و ايران، مرتضي مطهري،، ص132 و 133.
10 ـ تاريخ يعقوبي، ج1، ص219.
11 ـ مروج الذهب، ج1، ص275 (فارسي)، ترجمه ابوالقاسم پاينده.
12 ـ عيون اخبارالرضا، ج2، ص126 و 127.
13 ـ يعقوبي، ج2، ص59.
14 ـ الكامل، ابن اثير، ج3، ص205.

برچسب ها :


آمدي و حسين خندان شد
همه جا جز بقيع چراغان شد

آمدي و به بركت نامت
نام جدت علي فراوان شد

مادرت شد عروس زهرا و
افتخارش نصيب ايران شد

برچسب ها :

آيا حضرت عباس(عليه السلام) و حضرت زينب (سلام الله عليها) معصومند؟

الف:عصمت يعني اينكه انسان به مرتبه اي از معرفت نائل شود كه حقيقت و باطن گناه را مشاهده كند و

چون انسان در اين حالت با ملكوت هستي و جنبه‏هاي باطني عالم در ارتباط هست، هرگز دچار اشتباه و خطا نمي‏شود.پس مصونيت از گناه و اشتباه لازمه عصمت مي‏باشد.

ب: گروهي از انسانها ممكن است به مقام عصمت از گناه نائل شوند؛ اما عصمت از خطا و اشتباه مختص به انبياء و ائمه عليهم السلام و بعضي از بندگان خاص خداوند است.

ج:اشخاصي كه از اولياء خداوند هستند مانند حضرت عباس(ع)كه به فرموده امام صادق(ع)؛ انبياء در روز قيامت به مقام او غبطه مي‏خورند و حضرت زينب(س)، معصوم از گناه هستند اما عصمت از اشتباه در مورد آنان صادق نيست

اگر چه اينگونه افراد با توجه به مقام معنوي و روحانيشان؛ به ندرت ممكن است دچار اشتباه شوند، اما نمي‏توان امكان اشتباه را در مورد آنان بكلي منتفي دانست.

د:تمام انبياء الهي از آدم(ع)تا خاتم(ص)با حفظ مراتب و درجات متفاوتي كه دارند؛ معصوم هستند، اما در مكتب حياتبخش اسلام و از زمان پيامبر اكرم(ص) به بعد؛

تنها چهارده تن معصوم هستند و وقتي چهارده معصوم مي‏گوئيم، مقصود ما اين معنا هست؛ نه انحصار تمام معصومين اعصار و امصار و نسلهاي تاريخ.

منبع:انجمن گفتگوي ديني                

برچسب ها :

سه نور آمد به عالم پر ز احساس

معطر هر سه از عطر گل ياس

سه نور تابناك آسماني

حسين بن علي، سجاد و عباس

http://www.radsms.com/wp-content/gallery/cart-postale-veladate-emam-hosein/dd2bc460-fd3c-4d7d-8162-cce83e8d2dae.jpg

برچسب ها :
1_hazratabbass.jpg

مثل گل خوش آمدي، آقا صفا آورده ­اي!

خود، گلي؛ گل با خودت ديگر چرا آورده­ اي؟

ماجراي دست­هايت ماجرايي آشناست

باز هم ما را به ياد كربلا آورده ­اي

تا علي گردد علي، يك ركعت از او مانده بود

لطف كردي آمدي آن را به جا آورده ­اي

قطره اشك علي بودي كه در چاهي چكيد

هان! وگرنه مشك خالي از كجا آورده ­اي؟

اي تمام عشق بين چشم تا پيشاني­ ات!

آمدي، خوش آمدي، آقا وفا آورده­ اي!

رزيتا نعمتي

http://axgig.com/images/33953898780882649664.jpg

برچسب ها :
لطفـــــــــــا بخنديد(6)

http://upcity.ir/images2/27525286348354249496.jpg

پسري در اعلاميه ي پدرش نوشته از وقتي رفتي گرمي از اين خونه رفته
يعني خيلي ريز به موضوع خاموش كردن كولر اشاره كرده.




كنترل تلوزيون ما به در جه اي از عرفان رسيده كه اگه باتري هاشو
هم دربياري ولي چتدبار بزني پشتش بازم كار ميكنه




داداشم ديشب كلي تقلب نوشته بودبراي امتحان فيزيكش،
صبح يادش رفته ببره مامانم در بست گرفته رفته سر جلسه بهش برسونه!
واقعا از مامان راضييم.




بابام يك ماه رفت چين،الان سه ساله كه داره خاطره تعريف ميكنه.


پدر بزرگ رو به نوه:
بدو برو قايم شو
امروز نرفتي مدرسه معلمت اومده دنبالت
نوه: نـــــــه، شما بايد قايم شي، ... من بش گفتم نميام چون شما فوت كردين!!!

ديروز رفتم آزمايش بدم
پولش شده سيصدو بيست هزار تومن
به بابام كه گفتم ميگه فقط اگه تو چيزيت نباشه من ميدونمو تو

اين دستگاه فشار خون مچيا از يخچالم برا خونه واجبتره.
ميشه باشون چند ساعت مهمونا رو سرگرم كرد.
حتي ميشه شام هم نداد به بهانه فشار بالا

برچسب ها :
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 127121
تعداد نوشته ها : 786
تعداد نظرات : 17
Rss